Kanał z lekcjami j. angielskiego na youtube  nazywa – „English for kids online”

 

KONSULTACJE

 

Iwona Tylmann – Piekielska (psycholog, nauczyciel języka angielskiego) – jestem do Państwa dyspozycji na konsultacjach on – line w dniach: wtorek, środa, czwartek w godzinach od 9:00 do 11:00 poprzez komunikator Skype (nazwa użytkownika iwona.piekielska) bądź drogą mailową iwona.piekielska@gmail.com. Jeśli jest taka potrzeba możliwe jest ustalenie dogodnych dla Państwa godzin rozmów na komunikatorze. Zapraszam do kontaktu!

 

JĘZYK ANGIELSKI

Plan na czerwiec

Tematyka: Holidays (Wakacje)

 

Temat zajęć

Zadania do wykonania

 

Holiday destinations – miejsca wakacyjnych podróży

 

 

Obejrzyj z dzieckiem filmik o wakacjach, nazwijcie elementy krajobrazu wakacyjnych podróży, które się w nim pojawiają

beach – plaża

ocean - ocean

palm trees - palmy

forest – las

river – rzeka

mountains – góry

city – miasto

street – ulica

 

 

Holidays – memory game

 

 

Z pomocą flashcards lub własnych obrazków przypominamy razem z dzieckiem poznane słownictwo dotyczące wakacji. Następnie zagrajcie w grę memory używając kart bez napisanych na dole nazw w języku angielskim. Karty układanie na stle lub podłodze, następnie odwracacie obrazkiem na dół. Rodzic pyta dziecko gdzie znajduje się obrazek podając jego angielską nazwę. Dziecko ma trzy próby aby go znaleźć. Potem możecie odwróćić role.

 

 

Materiały do zajęć do pobrania na https://www.fullofideas.pl/2017/05/wakacje-tuz-tuz-big-holiday-printable/

 

W razie trudności z wymową słówek zachęcam do korzystania ze słownika

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

Plan na czerwiec

Tematyka: Holidays (Wakacje)

 

Temat zajęć

Zadania do wykonania

 

Holidays – vocabulary building (wakacje – wprowadzenie słownictwa)

 

Z pomocą udostępnionych przez mnie flashcards lub własnych obrazków prezentujemy dziecku słownictwo:

beach ball – piłka plażowa

beach umbrella – parasol plażowy

bucket – wiaderko

fliop – flops – klapki

ice cream – lody

lemonade – lemoniada

shell – muszla

starfish – rozgwiazda

shorts – szorty/krótkie spodenki

shovel – łopatka

sun cream – krem przeciwsłoneczny

sunbed / beach chair – leżak

swimsuit – strój kąpielowy

Ze starszymi dziećmi możemy pobawić się w dopasowywanie angielskich nazw do obrazków (nazwy do wycięcia znajdują się na dole każdej z kart obrazkowych).

 

Holidays – What can it be? game (Zabawa Co to może być?)

 

 

Z pomocą flashcards lub własnych obrazków przypominamy razem z dzieckiem poznane słownictwo dotyczące wakacji. Następnie dziecku dajemy dajemy karty z kolorowymi obrazkami a sami posługując się kartami – cieniami pytamy "What can in be? (Co to może być?). Dziecko ma za zadanie znaleźć w swoim zestawie kartę z takim samym obrazkiem i nazwać ją po angielsku. Następnie ze starszymi dziećmi możemy odwrócić role – teraz to one prezentują rodzicom zagadki i pytają.

 

 

Materiały do zajęć do pobrania na https://www.fullofideas.pl/2017/05/wakacje-tuz-tuz-big-holiday-printable/

 

W razie trudności z wymową słówek zachęcam do korzystania ze słownika

j. angielskiego on line www.diki.pl , gdzie nagrana jest wymowa oraz z moich filmików na You Tube – kanał English for kids online.

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

Plan na maj

Tematyka: Professions (Zawody)

Cdn..

Temat zajęć

Zadania do wykonania

26.05.2020

Professions – zawody

Z pomocą przesłanych przesłanych przez mnie flashcards lub własnych obrazków prezentujemy dziecku słownictwo:

Farmer – rolnik

Plumber – hydraulik

Postal officer – listonosz

Zachęcam do obejrzenia filmików rozszerzających słownictwo o listonoszu https://www.youtube.com/watch?v=lLIrP1d8ZI4  oraz rolniku https://www.youtube.com/watch?v=WtH7hNKyOD8  a także do zabawy w domu w odgrywanie scenek za pomocą lalek lub pacynek w których pojawiają się przedstawiciele tych zawodów.

28.05.2020

Professions – zawody

 

Z pomocą przesłanych przesłanych przez mnie flashcards lub własnych obrazków prezentujemy dziecku słownictwo:

Artist – artysta

Dancer – tancerz

Singer – piosenkarz

Chętnych zaparszam do obejrzenia filmiku "When I grow up" https://www.youtube.com/watch?v=ajIxP6fDU7E , rozszerzającego słownictwo

 oraz do zabawy słownej "When I grow up I want to be" (Kiedy dorosnę chcę być ...) podczas któej każdy z uczestników kończy zdanie wymieniając zawód jaki chciałby wykonywać, kiedy dorośnie (dzieciom pomagamy używając obrazków z wizerunkami przedstawicieli poszczególnych zawodów).

 

W razie trudności z wymową słówek zachęcam do korzystania ze słownika

 

 

Temat zajęć

Zadania do wykonania

19.05.2020

Professions – zawody

Z pomocą przesłanych przez mnie flashcards lub własnych obrazków prezentujemy dziecku słownictwo:

Doctor – lekarz

Nurse – pielęgniarka

Vet – weterynarz

Dentist – dentysta

Zachęcam do obejrzenia filmiku o lekarzu, rozszerzającego słownictwo https://www.youtube.com/watch?v=5xZYFPJ0fps oraz zabawy w domu we wcielanie się w przedstawicieli tych zawodów.

21.05.2020

Professions – zawody

 

Z pomocą przesłanych przez mnie flashcards lub własnych obrazków prezentujemy dziecku słownictwo:

Teacher – nauczyciel

Police officer - policjant 

Fire fighter – strażak

Astronaut – astronauta

Chętnych zaparszam do obejrzenia filmiku o remizie strażackiej, rozszerzającego słownictwo

https://www.youtube.com/watch?v=OEVgB870ues&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3EPjJVO7BWGNMfBQwvwo46hZu1fi5Z2GJqK6px9WX3dRtv8fTeMPpeS94  oraz do zabawy w kalambury, podczas któych członkowie rodziny ogrywają przedstawicieli wyżej wymienionych zawodów a pozostali mają jak najszybcie zgadnąć i nazwać o jaki zawód chodzi.

 

W razie trudności z wymową słówek zachęcam do korzystania ze słownika

j. angielskiego on line www.diki.pl , gdzie nagrana jest wymowa oraz z moich filmików na You Tube – kanał English for kids online.

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

Plan na kwiecień 4

Tematyka: Nature (Przyroda)

 

Temat zajęć

Zadania do wykonania

27.04.2020

Nature – vocabulary building

Obejrzyjcie wspólnie mój filmik na You Tube (na kanale English for kids online) o tej tematyce - „A walk in the park” (Spacer po parku). Do prezentacji słownictwa możesz rodzicu wykorzystać przygotowane przeze mnie flashcards (karty obrazkowe) wydrukowane lub pokazywać je dziecku na ekranie komputera. Nazwij każdą kartę po angielsku i poproś dziecko o powtórzenie nazwy: tree – drzewo, grass – trawa, flower – kwiat. Wybierzcie się na spacer i znajdźcie drzewo, kwiat, trawę, niech dziecko nazwie je po angielsku. Starszym dzieciom zwróćcie uwagę i nazwijcie także liście na drzewie (leaf – liść, leaves – liście) oraz płatki kwiatu - petals.

29.04.2020

On the walk (Na spacerze)

 

Do tej zabawy potrzebujecie: karty obrazkowe (lub rysunki dziecka) przedstawiające kwiat, drzewo oraz trawę oraz chustę (może być apaszka lub kawałek materiału). Rozkładamy flashcards na podłodze i udajemy się z dzieckiem na wyobrażony spacer. Rozpoczynamy poleceniem: „Let's go for a walk!” (Chodźmy na spacer) i przechadzamy się po pokoju. Podczas spaceru zatrzymujemy się przed każdą z flashcards (kartą obrazkową) mówiąc „Stop and pick up a flashcard” (Zatrzymaj się i podnieś kartę obrazkową) a zadaniem dziecka jest podnieść kartę z obrazkiem i nazwać co na niej widzi. Starsze dzieci poproście aby nazwały także ich kolory zadając pytanie: „What colour is it?” - Jaki to kolor? (green – zielony, red – czerwony etc.). Kiedy dziecko ma już wszystkie karty dajemy mu chustę pod którą chowa po jednej karcie – teraz to rodzic nazywa obrazek, który ukryło dziecko. 

 

 

 

Plan na kwiecień 3

Tematyka: Wild Animals

 

Temat zajęć

Zadania do wykonania

21.04.2020

Down in the jungle

Obejrzyjcie z dzieckiem filmik z piosenką Down in the jungle  https://www.fullofideas.pl/2013/04/teaching-about-jungle-animals/ Następnie nazwijcie występujące w niej zwierzęta

a gorilla - goryl

an elephant - słoń

a snake - wąż

a crocodile - krokodyl

Naśladujcie ruchy jakie wykonują w piosence, możecie też później wymyślać własne. Miłej zabawy!

23.04.2020

Wild animals – vocabulary game

 

Animal Kingdom

Do tej zabawy zaangażujcie całą rodzinę. Wybierzcie jedną osobę, która usiądzie na krześle i będzie królem dżungli – lwem (lion). Pozostali uczestnicy po kolei pytają Can we come back to the kingdom? (Czy możemy wrócić do królestwa?). Na to król odpowiada poprzez przekazania im zadania do wykonania Only if you … (Tylko jeśli ...) jump like a monkey (podskoczysz jak małpka) ), tell me what animal is it … (powiesz mi jakie to zwierzę; wydaje odgłos zwierzęcia lub pokazuje obrazek), roar like a tiger (zaryczysz jak lew)

 

 

Plan na kwiecień 2

 

Tematyka: Wild Animals, Easter

 

Temat zajęć

Zadania do wykonania

14.04.2020

Easter – vocabulary revision

Przypomnij razem z dzieckiem symbole Świąt Wielkanocnych (Easter): lamb (baranek), egg (jajko), Easter egg (pisanka), bunny (królik) - możesz w tym celu wykorzystać mój filmik na You Tube. Pokazuj dziecku przedmioty a jego zadaniem jest ich nazwanie po angielsku.

16.04.2020

Wild animals – vocabulary charades

(Dzikie zwierzęta –  kalambury z poznanymi słówkami)

Wykorzystując obrazki zwierząt w internecie lub w książkach przypomnij dziecku nazwy dzikich zwierząt po angielsku

Crocodile – krokodyl           Penguin - pingwin

Tiger – tygrys                       Bear – niedźwiedź                                  Panda - panda

Snake – wąż                         Hippopotamus

Monkey – małpa                  Gorilla - goryl

Elephant – słoń                    Kangaroo - kangur

Giraffe – żyrafa

Lion – lew

Camel – wielbłąd

Zebra – zebra

Koala – koala

Buffalo – bawół

Toucan – tukan

Pobawcie się w dźwiękowo – ruchowe kalambury – na zmianę dziecko/dzieci i rodzic/rodzice naśladują odgłosy dzikich zwierząt i ich sposób poruszania się. Zadaniem drugiej strony jest odgadnąć i nazwać po angielsku jakie to zwierzę. Za prawidłową odpowiedź ustalcie punkty a dla zwycięzcy nagrodę. Miłej zabawy!

 

 

 

 

 

 Let's play! - propozycje zabaw z językiem angielskim w domu

 

 

MIRROR (Lustro) – atrakcyjna forma gimnastyki dla maluchów i starszych dzieci – jeden z członków rodziny jest lustrem, czyli wykonuje ruchy, które inni mają naśladować. Zabawa zaczyna się od wyrecytowania rymowanki: „Mirror, mirror on the wall, say a word do not miscall”, następnie osoba prowadząca wydaje polecenia jednocześnie samemu je demonstrując: jump (skacz), swim (pływaj), touch your feet (dotknij stóp), shake your head (potrząśnij głową) itp. Pozostali uczestnicy zabawy naśladują. Prowadzący zabawę mogą się zmieniać ;-)

DIAMOND MINE (Kopalnia diamentów) – Rodzic przygotowuje dla dziecka/dzieci mini kopalnię, wsypując do dużego pojemnika suchy ryż lub drobny makaron (dla uzyskania lepszego efektu mogą być zabarwione na czarno bibułą). W kopalni mogą być ukryte różne skarby: złożone obrazki zwierząt, które dziecko będzie nazywać, oplecenia do wykonania – zależy to od inwencji twórczej rodzica i od wieku dziecka. Ważne aby dziecko czerpało radość z odkrywania i ćwiczenia jednocześnie swojej wiedzy!

DUCKS (zabawa paluszkowa autorstwa Katarzyny Niemiec) -

One little duck jumps up and down

Dziecko rusza kciukiem w górę i w dół

Two little ducks turn round and round

kciukiem i palcem wskazującym rysuje małe koła

Three little ducks go in and out

wyciąga trzy palce do przodu, a następnie do tyłu

Four little ducks strech and shout

prostuje cztery palce i krzyczy: hey!

Five little ducks run away

porusza pięcioma palcami po dywanie, chowając dłoń za plecami

 

 

Let's play! - propozycje zabaw z językiem angielskim w domu c.d.

 

PIN THE TAIL – do tej zabawy będą potrzebne: zarys jakiegoś sympatycznego zwierzaka (może być np. królik wielkanocny) na brystolu oraz symboliczny ogonek (np. kawałek puchatej waty z taśmą dwustronną). Rodzic lub starsze rodzeństwo wyprowadza ochotnika (może mieć na oczach szalik lub opaskę, aby nie podglądać) na koniec pokoju a potem za pomocą komend słownych daje instrukcje, jak dotrzeć do króliczka. To okazja do poćwiczenia takich zwrotów jak: go forward (idź prosto), turn around (obróć się), turn left (skręć w lewo), turn right (skręć w prawo), up (do góry), down (na dół). Na koniec dziecko przypina zwierzątku ogonek. Miłej zabawy!

 

FRUITY FACE – aby pobawić się potrzebny będzie zestaw wybranych owoców lub warzyw, z których dziecko będzie układać różne buźki lub sylwetki. Dziecko nazywa  samo lub wspólnie z rodzicem użyte składniki. Młodszym dzieciom rodzic może dać przykład. Jak zakończenie zalecana jest wspólna degustacja pięknie ułożonych kompozycji owoców lub warzyw. Smacznego!

 

MY BODY – dziecko kładzie się na dużym papierze (może też być kilka złączonych kartek lub gazet) a rodzic/starsze rodzeństwo odrysowuje jego sylwetkę markerem. Następnie razem z dzieckiem nazywają części ciała tak powstałej sylwetki:

They will be here one day.

 

 

Szanowni Rodzice, informuję, że do celów pracy zdalnej z języka angielskiego założyłam kanał na youtube, gdzie będę zamieszczać krótkie lekcje do odsłuchania, zapraszam! Wszelkie informacje zwrotne, prośby i pytania proszę kierować na adres iwona.piekielska@gmail.com

Poniżej linki do pierwszych dwóch lekcji

https://www.youtube.com/watch?v=9p_uMESV4NA

https://www.youtube.com/watch?v=lyOlOv7anh4