DZIEŃ DOBRY smiley

Kochani na początku proponuję zabawę pt.; " Nasze zabawki"

Objaśnienie - Rodzic umieszcza zabawki w nieprzezroczystym dość cienkim worku/reklamówce( dzieci ich nie widzą) Następnie dzieci za pomocą dotyku rozpoznają, co jest w środku ( np: lalka, piłka, maskotka). Następnie dokonują analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów.

analiza sylabowa np: pił - ka

analiza głoskowa np: p - i - ł - k- a

 

Świetna zabawa - prawda? To teraz z pomocą rodziców wprowadzimy  znak =

Objaśnienie ; Rodzic kładzie przed dzieckiem 2 podkładki lub 2 talerze, na obu umieszcza po 3 przedmioty. Dzieci przeliczają i określają, że jest po równo. Rodzic głośno mówi 3 równa się 3. Następnie kładzie między talerzami/podkładkami 2 kredki i wyjaśnia, że tak wygląda znak równości = ( kredki równo ułożone).

Zadania dla dzieci:

Rodzic umieszcza na 2 talerzach po 2 przedmioty. Dzieci przeliczają i wstawiają między nimi odpowiedni znak matematyczny = odczytując działanie 2=2

Podczas kolejnego powtórzenia rodzic między talerzami umieszcza znak = 

Zadaniem dzieci jest poprawne ułożenie przedmiotów i odczytanie działania.

 

Zapraszam Was do muzycznej zabawy.

Poniżej wklejam Wam muzogramsmiley

 

Pewnie zastanawiacie się co to takiego jest muzogram??smiley

Muzogram to takie różne znaki graficzne, które wskazujemy  paluszkiem i staramy się śpiewać piosenkę.

Poniżej wklejam muzogram i filmik z piosenką do niegosmiley

Piosenka jest doskonale przez Was znana.

 

 

                                                     

 

 

 

 

 

2x

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

                                   

 

 

 

 

 

 

 

Piosenka jest doskonale przez Was znana.

 

Uwaga !!! muzogram drukujemy, jeśli ktoś nie posiada drukarki poproście rodziców o narysowanie Wam takich znaków graficznych.

 

Filmik prezentujący zabawę:

 https://youtu.be/hgUNS73nXMU

 

I jak Wam się podobała zabawa??

Jeśli opanowaliście już znaki na muzogramie to teraz możecie pobawić się z rodzicami lub rodzeństwemsmiley

 

Teraz zapraszam Was do wykonania pracy plastycznej.

Pewnie pamiętacie że dużymi krokami zbliża się Dzień Babci i Dziadka więc możecie z tej okazji wykonać laurkę dla kochanych dziadków.

Przygotowałam dla Was kilka przykładowych laurek, ale oczywiście wasze pomysły są mile widziane .

 

Laurka dla Babci i Dziadka - Tulipany w doniczce - Little DOT

 

 

 

7 pomysłów na dziecięcy prezent dla babci i dziadka - Rodzice - Polki.pl

 

Pomysłowe laurki na Dzień Babci i Dziadka – szablony do druku | Mamotoja.pl

 

 

 

 

 

Dzień dziadków kartka do druku kolorowanki okolicznościowe

 

 

 

 

 

 

 

Bardzo proszę, porozmawiajcie ze swoimi rodzicami o wyobraźni.

Jak myślicie co to jest wyobraźnia? Czy każdy z nas ją posiada?

wyobraźnia - to umiejętność tworzenia w myślach różnych obrazów, których nigdy wcześniej się nie widziało i nie doświadczyło.

 

Uwaga !!!! 

Teraz kładziemy się na dywanie, zamykamy oczy i próbujemy wyobrazić sobie np: dom,który lata, słonia z dwiema trąbami,  hipopotama na hulajnodze smiley

 

" Brama do świata wyobrażni" - opowiadanie.

Teraz siadamy wygodnie i uważnie słuchamy jak czytają rodzicesmiley

 

Gdzieś bardzo, bardzo daleko albo bardzo, bardzo blisko znajduje się brama do świata wyobraźni. Każdy może przez nią przejść, jeśli tylko przyjdzie mu na to ochota. Może się okazać, że brama jest w parku, porośnięta bluszczem lub dzikim winem. Może też być w chmurze lub na dnie błękitnego jeziora. Niekiedy otwiera się ją srebrnym kluczem, a czasem wystarczy lekko popchnąć, aby otworzyła się na oścież. Pewien chłopiec przechodził przez bramę po moście z siedmiobarwnej tęczy. Spacerował po ogrodzie tuż po deszczu, a gdy pojawiła się tęcza, szedł po niej aż do samych obłoków. Na szczycie zawsze natrafiał na tęczową bramę i wchodził przez nią do świata wyobraźni. Kiedyś, gdy tylko ją przekroczył, zobaczył, że trzyma w ręku berło. Ubrany był w królewski płaszcz, a na głowie miał wspaniałą koronę. Spacerował po zamkowym ogrodzie, a za nim chodził służący z koszem smakowitych lodów. [Nagle] przyszło dwóch posłańców. Poprosili, aby król udał się do sali tronowej i podpisał dokumenty wagi państwowej. (…) Chłopiec usiadł na [tronie] i zaczął naciskać wszystkie guziki, obracając się w różne strony, kładąc i podnosząc oparcie. Wcale nie słuchał marszałka, który odczytał treść dokumentów. Nie miał więc pojęcia, co postanowić. (…) Dlatego zwołał posiedzenie ministrów, którzy mieli wyrazić swoje zdanie. Ministrowie zjawili się natychmiast (…). Mówili jeden przez drugiego, a na końcu pokłócili się i marszałek przerwał obrady. (…) Sytuacja stała się kłopotliwa. Chłopiec spojrzał w okno i zobaczył w nim siedmiobarwną tęczę. Wstał z tronu, podbiegł do okna, otworzył je i wskoczył na sam szczyt tęczowego mostu. Chłopiec zszedł powoli do swojego ogrodu. Cieszył się, że nie musi już być królem i podejmować decyzji wagi państwowej. Do obiadu zostało jeszcze troszkę czasu, więc znów wszedł po tęczy. Przywitał się z chmurą, która wyglądała jak lokomotywa wypuszczająca obłoki pary. (…) Chmura-lokomotywa była tuż przed nim, a on był białym parasolem, który płynął po błękitnym niebie. Potem zamienił się w wagon, żeby sunąć za lokomotywą po niewidzialnym torze. To dopiero była zabawa! W pewnej chwili niebo po lewej stronie zrobiło się granatowe. Zerwał się silny wiatr. (…) Czarna chmura przybrała postać smoka i połykała białe obłoki, które spotykała na swej drodze. Chłopiec zmienił się w chmurkę-gazelę i uciekał najszybciej, jak potrafił. W końcu czarny olbrzymi smok zniknął. Na niebie znów pojawiła się tęcza i chłopiec mógł po niej zejść. (…) Kiedy chłopiec znów znalazł się w swoim ogrodzie, zbliżała się pora obiadu. Zamknął więc bramę do świata wyobraźni na zielony kluczyk z trawy i wrócił do domu. 

Opowiadanie wysłuchane?/? smiley

To teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania :

 

1. W jaki sposób chłopiec przeniósł się do świata wyobraźni?

2. Kim się stał?

3. Jak się czuł w roli króla?

4. Dokąd potem się przeniósł i co zobaczył na niebie?

5. Co to znaczy " zamknąć bramę do świata wyobraźni"?

6. Jak nazywamy osobę, która lubi wymyślać różne historie?

7. Co wy najczęściej lubicie sobie wyobrażać?

8. Kiedy najczęściej wchodzicie do świata wyobraźni?

 

Wiem, że z pewnością każdy z Was idealnie odpowiedział na zadane pytania.

Teraz zapraszam Was do stworzenia pracy z Waszej wyobraźni.

Proszę wytnijcie chmurę ( kształt i wielkość nie ma znaczenia), następnie przyklejcie ją na kartkę papieru i wyobraźcie sobie, co może powstać z chmury. Dorysujcie elementy kredkami. Po skończonej pracy opowiedzcie rodzicom w co zmieniła się Wasza chmura

 

Zadanie wykonane to zapraszam na gimnastykęsmiley

                                      https://youtu.be/n7OIPFcyZRU