Drodzy Rodzice przesyłamy propozycję wspólnych działań z dziećmi do wykonania 25 marzec – 3 kwiecień

Temat tygodnia: SZUKAMY WIOSNY.

Ø Zapraszamy do wspólnego oglądania krótkiego filmu edukacyjnego.  Dzieci - spróbujcie zapamiętać jak najwięcej nazw ptaków oraz wiosennych kwiatów. https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

Ø Mamo, tato odgadnę co to!

ZGADUJ ZGADULA W ODSŁONIE WIOSENNEJ

 

Gdy śnieg zginie, kwiaty rosną,

a tę porę zwiemy ... .

(wiosną)        

 

Świeci na niebie żółte kółeczko,

każdy odgadnie, że to ... .

(słoneczko)

 

Pióra biało - czarne,

buciki czerwone.

Uciekają przed nim żaby,

gdy idzie w ich stronę.

(bocian)

 

Spróbujcie rozwiązać. Powodzenia!

 

Ø Wstajemy, wstajemy - nie siedzimy.

Do wspólnej zabawy zaproś mamę, tatę lub starsze rodzeństwo. 

Ćwiczenia ruchowe połączone z naśladowaniem głosów zwierząt.

·        Bocian (kle, kle) - dzieci stoją na jednej nodze.

·        Żaba (kum, kum) - skaczą w przysiadzie.

·        Ptaki (fi u - fi u - tijo - tijo) - bieg i "machanie skrzydełkami".

·        Kukułka (ku - ku) - przysiad.

·        Mucha (bzz ...) - bieg na czworakach.

 

Ø WITAJ BOĆKU - proszę posłuchajcie piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

Spróbujcie zapamiętać melodię oraz jak najwięcej tekstu.

                                                         

      Witaj boćku

Kle, kle boćku, kle, kle.

Witaj nam bocianie.

Łąka ci szykuje,            

łąka ci szykuje

żabki na śniadanie. (bis)

 

Kle, kle boćku, kle, kle

Witamy cię radzi.

Gdy zza morza wracasz,

gdy zza morza wracasz

wiosnę nam prowadzisz. (bis)

 

Kle, kle boćku, kle, kle

Witaj na stodole.

Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili

gniazdo w starym kole. (bis)

 

Ø Zapraszamy do zabawy w "Wiosennych detektywów". Znajdźcie  w domu przedmioty w kolorze zielonym. Policzcie je razem i spróbujcie pogrupować według kategorii (ubrania, zabawki, rośliny, itp).

 

Ø Propozycje kreatywnych zabaw z wykorzystaniem mas plastycznych.

PIANKOLINA

§  mąka ziemniaczana, odżywka do włosów, soda (opcjonalnie). Wsypujemy do miski szklankę mąki ziemniaczanej i ostrożnie dodajemy odżywkę stale mieszając, aż do uzyskania miękkiej, gładkiej masy.

CIECZ NIENEWTONOWSKA

§  mąka ziemniaczana, woda. Wodę z mąką mieszamy w stosunku od 2:1 do 1:1 (wodę dolewamy na wyczucie, do uzyskania konsystencji dającej się ugnieść w kulkę). Ciecz nienewtonowska, to masa o zaskakujących właściwościach                 w dotyku, jeśli się ją zgniata ma konsystencje plasteliny,                    ale pozostawiona na chwilę przelewa się przez palce.     

MASA SOLNA

§  1 szklanka soli, 1 szklanka mąki, 0,5 szklanki wody. Do miski należy wsypać sól oraz mąkę i połączyć ze sobą. Później powoli dolewamy wodę i ugniatamy masę jak ciasto, do momentu kiedy będzie ona jednolita i gładka. Jeśli chcemy, by masa miała różne kolory, można dodać kakao, cynamon lub sok z buraka. Zamiast barwić masę solną, można też gotowe wyroby po wypieczeniu pomalować farbami. Po wykonaniu figurek masę solną należy wypiec. W tym celu musimy nagrzać piekarnik do temperatury 100˚C  i piec ozdoby przez 30 minut. Tworząc figurki, trzeba pamiętać, że elementy, które chcemy połączyć, należy wcześniej zwilżyć wodą, by dobrze się skleiły. Świetnie sprawdzą się też foremki do ciastek, którymi można wykroić przeróżne kształty. W masie solnej możemy zrobić odciski dłoni lub stóp.

Życzymy twórczej zabawy.       

Ø Czas na muzykowanie.

Wykonaj instrument muzyczny z przedmiotu dostępnego w domu. Może to być pusta butelka po jogurcie, rolka po papierze toaletowym wypełniona grochem, kaszą, itp., blaszana pokrywka - co tylko podpowie ci wyobraźnia. Poproś mamę/tatę, aby usiedli wygodnie       i wykonaj wiosenny koncert.

https://www.sosrodzice.pl/zabawy-z-wyobraznia-instrumenty-muzyczne/

Ø "Wiosenne czary - mary" - propozycje zabaw rozwijających spostrzegawczość wzrokową, pamięć oraz myślenie.

§  Czary-mary, co schowamy?

Ustawiamy przedmioty (np. zabawki) w rzędzie. Prosimy dziecko, żeby przyjrzało się uważnie przedmiotom, a następnie przykrywamy je na chwilkę kocem. Odkrywamy pozostałe rzeczy, jedną rzecz chowając pod kocem i pytamy dziecko czego brakuje? Zaczynamy od mniejszej ilości przedmiotów i stopniowo dokładamy zwiększając ilość przedmiotów do zapamiętania.

           

Pozdrawiamy Was serdecznie. Życzymy dużo zdrowia. Mamy nadzieję, że wkrótce się spotkamy.

Pani Żaneta

Pani Asia

Pani Kasia

Pani Małgosia