Propozycje wspólnych działań z dziećmi do wykonania 6 – 10 kwiecień

Temat tygodnia: Niedługo Wielkanoc

Ø Na początek krótka gimnastyka:https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

Ø Następnie zapraszamy do wspólnego oglądania krótkiego filmu edukacyjnego.  Dzieci - spróbujcie opowiedzieć o czym jest film: https://www.youtube.com/watch?v=nDlJVu4rXrU

Ø Mamo, tato przeczytaj mi „Bajeczkę Wielkanocną".

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami  gałęzi wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków. Jeszcze chwilę – mruczały – daj nam jeszcze pospać,  dlaczego już musimy wstawać?

 A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:  - Tak to już jest, że musicie być pierwsze, bo za parę dni już Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty. Gdy na gałązkach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk, puk! I przygrzewało mocno. - Stuk, stuk! – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki Kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardą. Najwyższy czas – powiedziało.

To  dopiero byłby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc. Teraz słońce zaczęło się rozglądać po łące, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę. - Co  się stało? – Zajączek przecierał łapką oczy. - Już czas,  Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczątka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.                                                                                - Kogo?, kogo? - dopytywał Zajączek?, - Kogo?, kogo – popiskiwało Kurczątko.   

 - Kogo? – szumiały wierzbowe Kotki.

 I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwoneczkiem na szyi. To już święta, święta szumiały wierzbowe Kotki,  a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:                                                                                                                                     W wielkanocny poranek dzwoni dzwonkiem Baranek, a Kurczątko z Zajączkiem podskakuje na łące. Wielkanocne Kotki, robiły miny słodkie, już wyjrzały z pączka, siedzą na gałązkach, kiedy będzie Wielkanoc, wierzbę pytają.

 

Ø Wstajemy, wstajemy - nie siedzimy.

Do wspólnej zabawy zaproś mamę, tatę lub starsze rodzeństwo. Przygotuj wygodny strój do ćwiczeń. Co to będzie? Dres, balowa sukienka czy strój kosmonauty? https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t57/1/16/1f609.png Jeśli potrafisz - załóż go samodzielnie. Pamiętaj, aby podczas ćwiczeń zachować bezpieczeństwo.

·        "Słonko świeci - deszczyk pada" - na hasło: "słonko świeci" - dzieci chodzą, podskakują, biegają. Na hasło: "deszczyk pada" - dzieci chowają się na przykład pod kocyk.

·        "Bocian" - chodźcie po pokoju i wysoko unoście kolana. Co pewien czas jak bociany, zatrzymajcie się i stańcie na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona. Ciekawe komu uda się zachować równowagę....

·         "Kokon motyla" - owiń mamusię/tatusia długim szalem lub kocem. Potem mamusia/tatuś owinie ciebie https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t4c/1/16/1f642.png.

·        Skaczcie jak żabki.

Na koniec spróbujcie namalować uśmiechnięte słoneczko.


Udanej zabawy!!!

 

Ø Pisanki , pisanki- proszę posłuchajcie piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Spróbujcie zapamiętać melodię oraz jak najwięcej tekstu.

                                                         

 Pisanki, pisanki

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
Na każdej pisance
piękne opowiastki.

 

Ø Zapraszamy do zabawy  “Gdzie jest?” - zabawa dydaktyczna z zastosowaniem pojęć: , “na”, “w".

Do zabawy potrzebne będzie pudełko z pokrywką oraz zabawka np. mały miś.

 

Aby rozpocząć zabawę, używamy określeń i objaśniamy/prezentujemy:

* miś w pudełku

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/W.pdf

* miś na pudełku

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/Na.pdf

 

Po wykonaniu ćwiczenia na pudełku, można spróbować utrwalać określanie położenia przedmiotów w domu, np. w pokoju dziecka.

 

Przykładowe pytania i odpowiedzi:

 

Gdzie schowane są klocki?

odp. “Klocki schowane są w pudełku”

Gdzie wisi zegar?

odp. “Zegar wisi na ścianie”

Gdzie leżą kredki?

odp. “Kredki leżą w szufladzie”

Gdzie leży pilot od telewizora?

odp. “Pilot leży na stoliku”

 

Proszę zachęcać dzieci do wypowiadania się całym zdaniem.

 

Ø „Kurczaczek” – propozycja wykonania obrazka techniką origami płaskie z koła.

 

 

Naklejamy na kartonie duże koło – brzuch kurczaczka. Naklejamy na dużym kole małe – głowę kurczaczka i na nim kółeczko – oko i gotowy dziobek. Składamy dwa duże koła na pół i naklejamy je po bokach dużego koła – skorupka jajka. I już gotowe.

 

Ø A może by tak założyć „Zielony kącik”?- wysiewamy owies do pojemnika z ziemią ( spróbuj równomiernie zapełnić całą powierzchnię ziarnami). Ustaw pojemnik w nasłonecznionym miejscu. Pamiętaj o  podlewaniu wysianych ziaren. Zamiast owsa możesz posiać rzeżuchę.

 

 

Ø “Zagraj tak,  jak ja” - zabawa rytmiczna.

Po dwa drewniane klocki dla dziecka i rodzica. Dzieci wystukują na drewnianych klockach rytmy podane przez mamę lub tatę.

 

"WIELKANOCNE BABECZKI"

Ø Zaproś mamę lub tatę do upieczenia maleńkich, wielkanocnych babeczek. Będą one piękną ozdobą na wielkanocnym talerzu podczas śniadania.

Potrzebne składniki:

ü 2 szklanki mąki pszennej;

ü 0,5 szklanki drobnego cukru;

ü 1 opakowanie cukru waniliowego;

ü 1 łyżeczka proszku do pieczenia;

ü 0,5 łyżeczki sody;

ü 1 szklanka mleka;

ü 2 jajka;

ü 3/4 szklanki oleju lub roztopionego, ciepłego masła;

ü dodatkowo: cukier puder do posypania.

W misce ubijamy jajka z cukrem i cukrem waniliowym. Bardzo powoli dodajemy tłuszcz oraz mleko. Miksujemy na wolnych obrotach dodając przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą. Ciasto nie powinno być zbyt gęste. Następnie przekładamy ciasto do silikonowych foremek zalewając 3/4 ich wysokości. Pieczemy 25 minut w temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu najlepiej wyjąć babeczki z foremek. Ostudzone babeczki posypujemy cukrem pudrem. Jeżeli macie ochotę możecie udekorować je w dowolny sposób: np. lukrem, polewą, kolorowymi piegami, itp.

SMACZNEGO!

 

 

 

                                                                     

Ø Propozycje ćwiczeń rozwijających spostrzegawczość wzrokową, pamięć oraz myślenie.

 

 

 

 

 

 

 

Ø Pokoloruj wybrany obrazek

 

 

 

https://www.superkid.pl/uploads/kolorowanki-dla-maluchow/wielkanoc/kolm-1.jpg

https://www.superkid.pl/uploads/kolorowanki-dla-maluchow/wielkanoc/kolm-2.jpg

https://www.superkid.pl/uploads/kolorowanki-dla-maluchow/wielkanoc/kolm-3.jpg

Pozdrawiamy Was serdecznie.

Życzymy stołu świątecznego kolorowego, śmigusa-dyngusa mokrego, jajka smacznego oraz dużo, dużo zdrowia.

Nauczycielki:

Pani Żaneta

Pani Asia

Pani Kasia

Pani Małgosia

Pani Małgosia