Proponowane zadania do wykonania 1 – 5 czerwiec 2020

Temat tygodnia:DZIECI ŚWIATA”.

 

 

❤ ❤ ❤ Von Herz zu Herz Wohltätigkeiten Ich helfe gerne wo Hilfe benötigt wird, dennoch sind auch meine finanziellen Mittel begrenzt. Gerne aber würde ich noch so viel mehr tun und freue mich, wenn es Dir ebenso geht! Gemeinsam sind wir stark, gemeinsam schaffen wir mehr! Wenn du gerne helfen möchtest, schaue dich doch einfach mal bei meinen verschiedenen Wohltätigkeits-Projekten um, vielleicht ist ja auch ein interessantes Projekt für Dich dabei? www.kaya-del-mar.com, Love Kaya

 

Kiedy śmieje się DZIECKO,

śmieje się CAŁY ŚWIAT.

J. Korczak

 

·        Na początek "Śmieszna powitanka".

Witamy się kciukami - kciuk rodzica wita kciuk dziecka, następnie witamy się łokciami, kolanami, ukłonem jak Japończycy i nosami jak Eskimosi.

·        W dniu 1 czerwca w Polsce obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Dziecka.

 

 

Kochane dzieci!

W tym pięknym Dniu życzymy Wam wszystkim - radości, szczęścia i spełnienia marzeń. Niech każdy dzień będzie wypełniony radosną zabawą i ciekawymi przygodami, a uśmiech nigdy nie schodzi z Waszych twarzy.

 

·        Zapraszamy do wspólnego oglądania filmiku "Dzieci - twarze świata". Zobaczycie na nim dzieci z różnych stron świata. Zwróćcie uwagę, że każde dziecko jest inne - ma inny kolor skóry, włosów, inny kształt oczu, inną fryzurę i ubranie. Zapewniamy was jednak, że pomimo tego, że różnią się wyglądem, wszystkie uwielbiają się bawić z koleżankami i kolegami, tak jak wy. Wszystkie pragną miłości, radości, chcą być często przytulane. https://www.youtube.com/watch?v=UP9P0uB2Llw

·        "Jesteśmy dziećmi" Śpiewające Brzdące - poproś osobę dorosłą o włączenie piosenki. Spróbuj nauczyć się refrenu.  https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

·        Posłuchaj uważnie wiersza czytanego przez mamę/tatę.

„Bambo" Julian Tuwim

 

Murzynek Bambo w Afryce mieszka ,
czarną ma skórę ten nasz koleżka.

Uczy się pilnie przez całe ranki
Ze swej murzyńskiej pierwszej czytanki.

A gdy do domu ze szkoły wraca ,
Psoci, figluje - to jego praca.

Aż mama krzyczy: "Bambo, łobuzie!"
A Bambo czarną nadyma buzię.

Mama powiada: "Napij się mleka"
A on na drzewo mamie ucieka.

Mama powiada :"Chodź do kąpieli",
A on się boi, że się wybieli.

Lecz mama kocha swojego synka.
Bo dobry chłopak z tego murzynka.

Szkoda, że Bambo czarny, wesoły
nie chodzi razem z nami do szkoły.

 

Mamy nadzieję, że wiersz się podobał.

Teraz porozmawiajmy na temat wiersza:

- co robi Bambo po powrocie ze szkoły?

- dlaczego chłopczyk ucieka na drzewo?

- dlaczego murzynek nie chce się kąpać?

 

·        Poznajemy dzieci z różnych stron świata - poproś mamę/tatę o przeczytanie tekstu nad obrazkami.

 

Afryka jest zamieszkana przez ludzi o różnym kolorze skóry.
Mieszkańcami znacznej większości tego kontynentu jest ludność rasy
czarnej. Jest tam bardzo ciepło...

http://przedszkolenr50.katowice.pl/wp-content/uploads/2020/05/dzieci-%C5%9Bwiata-murzyn-824x1024.jpg

 

Eskimosi żyją w rejonie Bieguna Północnego.
Ubierają się w kurtki, spodnie uszyte ze skóry zwierzęcej oraz futra,
które doskonale chronią przed zimnem i wiatrem.
Tam gdzie mieszkają, lody nie topnieją przez większą część roku,
dlatego poruszają się oni głównie skuterami śnieżnymi
i saniami ciągniętymi przez psy.

http://przedszkolenr50.katowice.pl/wp-content/uploads/2020/05/eskimos-dzieci-%C5%9Bwiata-814x1024.jpg

 

W Azji leży Japonia.
Nazywamy ją Krajem Kwitnącej Wiśni, gdyż niemal w całym państwie
możemy spotkać mnóstwo tych drzew. Japończycy słyną na świecie z wielu
pięknych tradycji. W czasie świąt i uroczystości zakładają swoje
tradycyjne stroje – kimona, które przypominają szlafroki.
Spotykając się na wspólnych posiłkach, klęczą wokół niskiego stołu,
a jedząc potrawy z ryżu posługują się pałeczkami.

http://przedszkolenr50.katowice.pl/wp-content/uploads/2020/05/dzieci-swiata-japonka-839x1024.jpg

 

 

·        Zapraszamy do karty pracy. Spójrz na ilustrację poniżej, policz i odpowiedz na pytania:
– ile dzieci ma czarne włosy?
– ile dziewczynek ma dwa kucyki?
– ile dzieci ma krótkie włosy?
– ile dziewczynek ma opaskę na głowie?

 

http://przedszkolenr50.katowice.pl/wp-content/uploads/2020/05/zbi%C3%B3r-dzieci-r%C3%B3%C5%BCnych-narodowo%C5%9Bci-zdj%C4%99%C4%87-z-ca%C5%82ego-%C5%9Bwiata-ilustracja-twarzy-158330215.jpg

Świetnie….. na pewno bez problemu poradziłaś/eś sobie z tymi pytaniami.

·        Ćwiczymy narządy mowy - zabawa logopedyczna:  „Szeke, szeke".

Na górze - szeke, szeke. (robimy rękami "młynek" na górze)
Na dole - szeke, szeke. (robimy rękami "młynek" na dole)
Na prawo - szeke, szeke. (robimy rękami "młynek" z prawej strony)
Na lewo - szeke, szeke. (robimy rękami "młynek" z lewej strony)

 

·        A teraz proponujemy trochę ruchu. Zaproś do zabawy starsze rodzeństwo, mamę lub tatę.

1. "Kto pierwszy na mecie" – w odpowiedniej odległości ułóż dwa sznurki. Jeden z nich to linia startu, a drugi meta. Przygotujcie kostkę do gry. Zabawa polega na wykonaniu tylu skoków, ile wskaże liczba oczek. Kto pierwszy na mecie, ten wygrywa!

2. "Wyścig żółwi" - zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Będziecie potrzebowali woreczków z grochem. Bardzo łatwo je uszyć, ale jeśli jednak z igłą i nitką Wam nie po drodze, wsypcie groch lub kaszę do woreczka na mrożonki lub zwykłego woreczka i zamknijcie go np. gumką recepturką.                          

Teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci (rodzeństwo) w pozycji na czworaka (mama czy tata również mogą). Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsca dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

·        Ćwiczymy sekwencje "Wzorki"

Do zabawy możemy wykorzystać serie zabawek, które z pewnością dziecko zdążyło już zgromadzić. Wybierzmy po kilka zabawek jednego rodzaju (autek, piłek, klocków) i ułóżmy je według określonego schematu, np. klocek, piłka, autko, klocek, piłka, autko, itd. Następnie dziecko kontynuuje układanie wzoru. Potem proponujemy, aby dziecko samo wymyśliło swój wzór. Podobnie możemy układać figury geometryczne, ćwicząc przy okazji ich nazywanie. Można też wcześniej przygotować kartki z rysunkami zabawek lub figur geometrycznych, z których ułożymy nasze wzorki.

·        Dzieci lubią się bawić przy dźwiękach muzyki - poproś osobę dorosłą o włączenie piosenek.

"Muzyczne stop" Śpiewające Brzdące   https://www.youtube.com/watch?v=dqk_IongIzI&t=25s

"Taniec zamrażaniec" Frankie and Frank  https://www.youtube.com/watch?v=JsFcWbn9nxg

"Indiański Taniec" Śpiewające Brzdące   https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY

·        Zapraszamy do wykonania wachlarza. Wachlarz to prosty, lekki sposób nie tylko na schłodzenie ciała, ale też świetny element dekoracyjny. https://czasdzieci.pl/inspiracje/id,27154c6.html

Wachlarz, Czas Dzieci6/6

 

·        Dla chętnych karty pracy do wyboru:



 

 

 

 

 

 

Miłej zabawy. Ściskamy Was gorąco.