Proponowane zadania do wykonania 15 – 19 czerwca 2020

Temat tygodnia: Idziemy do Zoo

Raz, dwa, trzy – lew jest zły!

Cztery, pięć, sześć – może cię zjeść!

Siedem, osiem, dziewięć nic o lwie już nie wiem.

Lecz baw się wesoło – bo lew siedzi w ZOO.

 

I tą wyliczanką witamy Was nasze Kochane Przedszkolaki. W tym tygodniu wybierzemy się do ZOO.

Gotowi?

·        Na początek proponuję  Bajeczkę na dobry dzień – słuchajcie i naśladujcie „Chmurkę”

 

Na górze było przepięknie, wszystko było takie lekkie, delikatne... Chmurki płynęły po niebie, uśmiechały się do siebie. Mała chmurka wpadła na pomysł, że mogą pobawić się w chowanego. Chmurki biegały, podskakiwały chowając się za słoneczko lub duże chmury. (naśladujemy zabawę chmurek) Po wesołej zabawie mała chmurka poczuła się bardzo zmęczona. Chciała odpocząć.

Starsze chmurki zrobiły dla niej łóżeczko i pomogły jej się wygodnie ułożyć. Dokoła było cichutko, pachniało wiosennym deszczykiem, mała chmurka położyła się wygodnie, zamknęła oczka, wyprostowała się, rozciągnęła nóżki, wyprostowała rączki. Było jej mięciutko i wygodnie. Chmurka oddychała leciutko i równo, jej serduszko biło równiutko.

Chmurka leżała i myślała o tym jak miło spędziła dzień, teraz czuła, że jej rączki stają się ciężkie jak największa kropla deszczu, tak ciężkie, że nie może już ich podnieść. Coraz bardziej chciało jej się spać, oddychała leciutko.

Chmurka zastanawiała się czy nóżki też są takie ciężkie, bo przecież one były najbardziej zmęczone. Spróbowała podnieść nóżki, ale były bardzo ciężkie, wydawały się coraz cięższe, chyba nawet cięższe od największej kropli deszczu. Mała chmurka leżała spokojnie, oddychała równiutko, już zasypiała...

Czuła jak robi się jej teraz cieplutko, promyczki słoneczka ogrzewały jej ciało; ciepłe są rączki, nóżki, brzuszek, plecki, ciepłe robi się też serduszko, które bije równo i spokojnie. Chmurka pomyślała „zaaasypiam, jest mi ciepło i dobrze”. Usnęła...

Gdy chmurka wypoczęła otworzyła oczy, poczuła delikatne kropelki orzeźwiającego deszczyku, obudziła się. Czuła, że ma dużo siły i chce się bawić z innymi chmurkami, spróbowała podnieść do góry nóżki – były lekkie i wypoczęte, podniosła je bez trudu. Wyciągnęła do góry rączki, coraz wyżej i wyżej, przeciągnęła się, była radosna i zadowolona. Poczuła się wesoło, zaczęła tańczyć radośnie z innymi chmurkami, do tańca przygrywał im delikatnie wietrzyk „szu, szu, szu” „szuszu”.

 

·         „Lulek jedzie do ZOO” – zapraszam do obejrzenia filmiku. Razem

z Lulkiem poznacie zwierzęta egzotyczne. Lulek zadaje również zagadki. Spróbujcie odgadnąć, o jakich zwierzętach mówi?

 

https://www.youtube.com/watch?v=xlXEn3l6vYM

 

·        „Idziemy do ZOO” – a teraz troszkę ruchu podczas zabawy przy piosence (pokazujemy to, co robią zwierzęta). Zachęcam do śpiewania – refren jest bardzo prosty.:)

 

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

 

Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo

W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop x2

Za ogony siebie łapią
I na linach się bujają
W pierwszej klatce małpy skaczą hop, hop, hop
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj x2
Ciągle skrzeczą, piszczą, wrzeszczą
Daj mi loda, ciastko, żelka
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj...

Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
zoo, zoo, zoo

 

Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup x2
Bo tak już jest to zrobione
Trąbą piją wodę słonie
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi x2
Nie wiadomo wciąż dlaczego
Humor dopisuje hienom
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi

Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo

 

·        Zagadki słowne –posłuchajcie uważnie i odgadnijcie o jakich zwierzętach jest mowa:

Trąbę z sobą nosi
Lecz nie jest trębaczem
Gdy pójdę do zoo
Pewnie go zobaczę. (słoń)



Dumny dźwiga swe dwa garby
Niczym dwa największe skarby
I jest bardzo w złym humorze
Że trzeciego nieść nie może. (wielbłąd)

 

Zabawny zwierzak w paski,
czasem mieszka w Afryce,
czasem nas przeprowadza
bezpiecznie przez ulicę. (zebra)

 

Najczęściej, kiedy pomyślę o nim,
widzę mieszankę zająca z koniem.
Na swoim brzuchu ma wielką kieszeń,
zamiast portfela w niej dziecko niesie. (kangur)

 

Często na głowie zwierz rogi ma,
a on na nosie nosi aż dwa. (nosorożec)

Skaczą zwinnie, niedościgle,
lubią robić różne figle. (małpki)

 

Krótka nazwa, długie zwierzę,
trochę straszne, mówiąc szczerze.
Pełza szybko, syczy srogo,
choć ma tylko łeb i ogon. (wąż)

 

Potrząsa grzywą,
ryczy za trzech.
Oto król zwierząt,
potężny pan … . (lew)

Zagadki odgadnięte, więc czas na taniec do piosenki z Króla Lwa

https://youtu.be/BEu1WLjOokY

 

·        „Pani Zebra” (piosenka ortofoniczna) – posłuchajcie piosenki. Postarajcie się zaśpiewać refren.

https://www.youtube.com/watch?v=uG0aRu5oX6M

 

To piosenka czarno biała

Cała w paski jest ubrana

Są raz czarne, a raz białe

I to bardzo jest ciekawe

I to bardzo jest ciekawe

 

Pani ze zeze, Pani bra, bra, bra

Pani ze, Pani bra

Pani zebra paski ma x2

 

W dzień jak konik zebra bryka

W noc pojawia się i znika

Swym pędzelkiem na ogonie

Domaluje paski sobie

Domaluje paski sobie

Pani ze zeze, Pani bra, bra, bra

Pani ze, Pani bra

Pani zebra paski ma x2

 

Zebra żyje gdzieś w Afryce

W ZOO ją także zobaczycie

Może na ulicy leżeć

W tedy po niej przejść możecie

W tedy po niej przejść możecie

 

Pani ze zeze, Pani bra, bra, bra

Pani ze, Pani bra

Pani zebra paski ma x4

 

·        „Malujemy lwa” – myślę, że ta praca dostarczy Wam dużo radości.

Do wykonania tej pracy plastycznej będziecie potrzebowali kartkę papieru, farby: żółtą i czerwoną oraz widelec, przydać się może czarny flamaster lub kredka. Zaczynamy od narysowania paluszkiem żółtego koła a następnie wokół odciskamy widelec umoczony w farbie najpierw w żółtej a następnie czerwonej. Po wyschnięciu farby domalowujcie dla swojego lwa oczy, nos i buzię.

·        „Gdzie ukryły się zwierzaki?” – zabawa.

Zadaniem waszym jest znaleźć ukryte w pokoju obrazki różnych egzotycznych zwierząt. Jeżeli nie możecie wydrukować obrazków może być kilka różnych maskotek.:) Nie zapomnijcie nazwać obrazków:)

 

 

·        Zabawy matematyczne – wykonaj zadania.

 

* policzcie zwierzęta: Ile jest słoni?, ile jest lwów, małpek? A ile jest hipopotamów? (załącznik). Jeżeli nie ma możliwości wydrukowania obrazków, to można wykorzystać klocki w czterech kolorach i odpowiednio zmienić polecenia:) (liczba elementów od 1 do 4)

* przygotujcie  kartki najlepiej w różnych kolorach lub zróbcie  pętle ze wstążek, włóczki lub sznurówek.

* posegregujcie zwierzęta według rodzaju.

* Policzcie i powiedzcie, których zwierząt jest najwięcej a których najmniej

* Poukładajcie pętelki ze zwierzętami od największej liczby do najmniejszej

* Wybierzcie po jednym zwierzątku z każdego rodzaju i ułóżcie zgodnie

z poleceniem:

 - w pierwszym kwadracie połóż słonia

- do czwartego kwadratu daj lwa

- w drugim kwadracie połóż małpkę

- w trzecim kwadracie daj hipopotama

Kwadraty można narysować, ważne żeby zaznaczyć dziecku kropką od której strony zaczynamy liczenie.

 

 

 

 

 

Teraz powiedz w którym kwadracie jest lew?

Który kwadrat zajmuje hipopotam?

W którym kwadracie schował się słoń?

O jakim zwierzątku jeszcze nie mówiliśmy? Powiedz w którym kwadracie się znajduje?

 

Powodzenia:) Na pewno wszystko rozwiążecie doskonale.

 

 

 

 

 

 

 

No a teraz, dla ochłody i skupienia i znajdź po 6 różnic na poniższych ilustracjach:

Nazwij zwierzątka przedstawione na obrazkach a następnie je policz:

 

 

 

 

Dla chętnych jeszcze małe zadanie:)  Odszukaj cień zwierzaka

i zaznacz kolorując kółeczko odpowiednim kolorem. Nazwij zwierzęta:)

Serdecznie Was pozdrawiamy: Pani Asia, Pani Żanetka, Pani Małgosia, Pani Kasia i Pani Małgosia.