Drodzy Rodzice przesyłamy kolejne propozycje wspólnych działań z dziećmi - 04.05.2020 - 08.05.2020 r.

Temat tygodnia:

Witamy!

Dzień dobry, witam was! - machamy prawą ręką

Zaczynamy, bo już czas - wysuwamy do przodu raz prawą, raz lewą nogę   

Jestem ja, jesteś ty - podajemy mamie/tacie najpierw prawą, potem lewą rękę  

Razem to jesteśmy my - trzymając się za ręce robimy kółeczko.

                                                                                                                      

Posłuchaj wiersza czytanego przez osobę dorosłą:

"W naszym ogródeczku" Hanna Zdzitowiecka

W naszym ogródeczku

zrobimy porządki -

zagrabimy ścieżki,

przekopiemy grządki.

 

Na grządkach wyrośnie

fasolka, marchewka,

sałata i groszek,

czerwona rzodkiewka.

 

W naszym ogródeczku

posiejemy kwiatki -

będą nam pachniały

fiołki i bratki,

nasturcja i groszek,

i ta biała lilia,

co tak żółci nosek.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu:

- Jakie prace wykonywały dzieci w ogródku?

- Co wyrośnie na grządkach?

- Jakie kwiatki posieją dzieci w ogródku?

 

A teraz naśladuj ruchem czynności związane z pracą w ogrodzie: grabimy, kopiemy ziemię, wysiewamy nasiona, podlewamy, wąchamy kwiaty.

 

Posłuchajcie piosenki "Jestem sobie ogrodniczka" https://www.youtube.com/watch?v=KoAEIDEzG3Y

Powtarzajcie wspólnie słowa piosenki, osłuchajcie się z nią, a później spróbujcie ją wspólnie zaśpiewać. Udało się? Super!

Zachęcamy również do wspólnego posadzenia w domu własnej roślinki. Dzieciom sprawi to dużo radości i przyniesie wiele korzyści. Nauczą się, że o roślinę trzeba dbać, aby pięknie urosła (potrzebuje ona ziemi, ciepła oraz wody).          

 

A teraz zaproście do zabawy mamę lub tatę.

To czas na ćwiczenia Metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.

Wykorzystując tą metodę należy pamiętać, że jest ona stworzona dla rozwoju dzieci, aby mogły lepiej poznać siebie, w atmosferze zaufania i bezpieczeństwa.

Propozycje ćwiczeń:

„Fotelik” – Dorosły siedzi na podłodze z nogami wyprostowanymi, obejmując rękoma siedzące przed nim dziecko. Dziecko siedzi na udach i podudziach dorosłego, odwrócone do niego plecami. Rodzic obejmuje i kołysze dziecko.

http://p11.miastorybnik.pl/wp-content/uploads/2020/04/20200419_210411-300x225.jpg

 

„Moje - twoje” – Dziecko i rodzic siedzą na podłodze, naprzeciwko siebie i wykonują kolejno poszczególne czynności:

v kładę rękę na głowie, potem na głowie partnera;

v wskazuję palcem swoje czoło, potem czoło partnera;

v mrugają do siebie oczami;

v dotykają swojego nosa, potem nosa partnera;

v poklepują swoje kolana, potem kolana partnera;

v poprawiają fryzurę.

 

http://p11.miastorybnik.pl/wp-content/uploads/2020/04/20200419_210355-300x217.jpg

„Pełzanie” – Dziecko i rodzic kładą się na podłodze (na brzuchu, albo na plecach) i swobodnie poruszają się w przód i w tył (pełzanie) – ruch wykonywany z pomocą rąk.

http://p11.miastorybnik.pl/wp-content/uploads/2020/04/20200419_210342-300x300.jpg

 

„Wiatraczek” – Dorosły i dziecko leżą na podłodze na brzuchu z nogami ugiętymi w kolanach. Odpychając się rękoma, każdy próbuje obracać się w miejscu wokół własnej osi.

http://p11.miastorybnik.pl/wp-content/uploads/2020/04/20200419_210328-300x206.jpg
Udanej zabawy!

"Narzędzia pracy ogrodnika" - posłuchaj zagadek Joanny Wasilewskiej czytanych przez mamę/tatę i spróbuj odgadnąć o czym mowa. Wskaż na obrazkach poniżej rozwiązania zagadek.

Chodź nie gryzą, zęby mają,

Ziemię w ogródku wygładzają. (grabie)

 

Mały prysznic w ogrodzie

Dla roślinki i drzewka.

Wiesz na pewno, to ... (konewka)

 

Tym dziwnym pojazdem na jednym kole

Wozi ogrodnik narzędzia na pole. (taczka)

Małe i duże - ogród - Printoteka.pl | Ogród, Narzędzia ogrodnicze ...

 

Poproś rodzica o wykonanie na twoich plecach masażu relaksacyjnego zgodnie z tekstem rymowanki:

Wspinał się pajączek po rynnie - wędrujemy palcami od dołu ku górze po plecach dziecka

Spadł wielki deszcz i zmył pajączka - rozkładamy na plecach płasko obie dłonie i szybko przesuwamy je w dół

Zaświeciło słoneczko - masujemy plecy ruchem okrężnym

Wysuszyło pajączka, rynnę i ... - masujemy tak długo, aż poczujemy ciepło

Wspinał się pajączek po rynnie ... - zaczynamy od początku.

 

Zabawa dydaktyczna - "Czerwone i żółte kwiatki".

Do tego zadania będą potrzebne sylwety czerwonych i żółtych kwiatków (po 5 z każdego koloru). Można je zastąpić klockami lub innymi przedmiotami. Będą również potrzebne dwie pętle np. ze sznurka, włóczki, itp. Wymieszane sylwety kwiatków należy położyć na stole lub na podłodze. Układamy pętle, które będą tworzyły zbiory. Dziecko segreguje sylwety kwiatków wg koloru, układa je w pętlach (w jednym ogródku rosną czerwone kwiatki, w drugim żółte). Następnie przelicza elementy w zbiorach i porównuje ich ilość:

- Ile jest czerwonych kwiatków?

- Ile jest żółtych kwiatków?

- Których kwiatków jest więcej, a których mniej, a może jest ich tyle samo?.

Dziecko zamyka na chwilę oczy, a w tym czasie rodzic zabiera jedną sylwetę ze zbioru. Zadaniem dziecka jest ponowne przeliczenie elementów w obu zbiorach i porównanie ich liczebności (gdzie jest więcej, a gdzie mniej?). Następuje zamiana ról – rodzic zamyka oczy, a dziecko zabiera jeden element, następnie rodzic przelicza elementy i wskazuje, gdzie jest więcej, a gdzie mniej kwiatków.

 

"Kolorowy kwiat" - dowolna aktywność plastyczna. Kwiatek można  wykonać przy użyciu rolek po papierze toaletowym, możecie pomalować farbami swoje dłonie, stopy i odbić je na kartce.

 


Wiosenne wyklejanki.

Do zabawy wyklejankami możesz wykorzystać plastelinę, bibułę lub kolorowy papier. Można również pomalować je farbami lub odciskać paluszki w odpowiednich kolorach. Sami zdecydujcie jak będziecie się nimi bawić.

 

 

 

 

 

 

Nazwij postać na obrazku konturowym. Pamiętaj, aby podczas kolorowania prawidłowo trzymać kredkę.

Kolorowanki wiosna w ogrodzie

 

 

 

 

WIOSENNE KARTY PRACY – zestaw 1 – Przedszkolankowo

 

 

 

Jeszcze jeden pomysł na wspólną zabawę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pozdrawiamy Was serdecznie. Mamy nadzieję, że wkrótce się spotkamy.