GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA – KOSTKA

 

         Przed Wami propozycja zabawy usprawniającej aparat artykulacyjny. Do zabawy potrzebna jest kostka do gry. Rzucamy kostką, a następnie wykonujemy to ćwiczenie, które jest oznaczone taką samą liczbą oczek, jaka wypadała na kostce do gry.

 

 

 

GIMNASTYKA CIAŁA I JĘZYKA

 

         Usprawnianie motoryki małej i dużej powinno zawsze iść ze sobą w parze. Dlatego przed Wami kolejne połączenie ćwiczeń usprawniających aparat artykulacyjny z gimnastyką całego ciała. Do zabawy potrzebna będzie plansza z ćwiczeniami, którą znajdziecie poniżej oraz kostka do gry. Wykonujemy każde ćwiczenie tyle razy, ile oczek pokaże kostka. Bawcie się dobrze!

 

           

 

 

ĆWICZENIA ODDECHOWE – DMUCHANIE NA KOLOROWE PIÓRKA

 

         Do zabawy potrzebne będą: kolorowe piórka. Piórka kładziemy na otwartej dłoni na wysokości twarzy. Dmuchamy tak, aby zdmuchnąć piórka z dłoni. Wygrywa ta osoba, której piórko poleci najdalej. Inny wariant zabawy: podrzucamy piórko nad głowę, a następnie dmuchamy na nie tak, aby nie spadło na ziemię. Wygrywa ta osoba, której piórko najdłużej utrzymało się w powietrzu. Zwycięzca może wymyślić zadanie dla pozostałych, np. robimy pajacyki.

 

 

ĆWICZENIA ODDECHOWE – POPCORN

 

         Do zabawy potrzebne będą: popcorn, miseczka i słomka. Za pomocą słomki przenosimy popcorn do miseczki (wciągamy powietrze przez słomkę tak, jakbyśmy pili sok).

 

 

ĆWICZENIA ODDECHOWE – PIŁKA NA ROLCE

 

         Do zabawy potrzebne będą: rolka po papierze toaletowym, mała plastikowa piłeczka lub kulka papieru. Na zużytej rolce papieru kładziemy piłeczkę. Następnie dmuchamy na nią tak, żeby piłeczka spadła.

 

 

 

ĆWICZENIA ODDECHOWE – MOTYL

 

         Do zabawy potrzebne będą: wydrukowane plansze z motylem, wycięte kolorowe kółeczka (wszystko w załączniku poniżej). Materiał zawiera 3 karty – na pierwszej plansza z motylem, na drugiej kolorowe kółka do wycięcia, na trzeciej 4 karty z gotowymi układami kolorów na skrzydłach motyla. Dziecko ma za zadanie przenieść kolorowe kółka w miejsce białych kropek na skrzydłach motyla za pomocą słomki (zasysając papierowe kółka). Kółeczka można umieszczać na podstawie wzorów lub dowolnie.

Źródło:

 

www.printoteka.pl.

 

 

                                                                                                                                                    

 

 

 

 

ZWIERZĘTA I ICH DZIECI

 

https://learningapps.org/view3390883?fbclid=IwAR1sXcP8DqthcshcZWHTmsMnpDh0eav6cdhYwteo 1iwOkt8bdRVVvAa64Gg

 

 

         Prosta gra on-line (link powyżej), polegająca na tym, aby połączyć zwierzęta i ich dzieci w pary. Przy okazji nazywamy zwierzęta i naśladujemy odgłosy, jakie wydają. Możemy też zadawać zagadki, np. jest różowa, ma ryjek, zakręcony ogonek i mówi „kwi, kwi”. Dopiero, gdy dziecko odgadnie, o jakim zwierzątku mowa, może połączyć je w parę.

 

 

ZABAWA PALUSZKOWA „RODZINKA”

 

https://www.facebook.com/MowiAga/videos/1985794204898115/

 

         Oto propozycja zabawy paluszkowej, która przede wszystkim poprawia sprawność manualną, wzbogaca słownictwo dziecka, pozytywnie wpływając na rozwój mowy, uczy naprzemienności, która jest podstawą dialogu, pomaga się zrelaksować i skoncentrować na konkretnej czynności, a nade wszystko pogłębia wieź emocjonalną między rodzicem i dzieckiem. Dobrej zabawy!

 

 

 

WĄŻ LOGOPEDYCZNY

 

         Pomysł zaczerpnięty z www.rysopisy.eduzabawy.com. Instrukcja znajduje się na ilustracji poniżej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PIOSENKA - „OTO MORZE BAŁTYCKIE JEST”

 

https://www.youtube.com/watch?v=SbYFVRbtr9Q

 

         Zachęcam do nauki piosenki z pokazywaniem. Propozycja EDUMUZ - „Oto Morze Bałtyckie jest”. Link znajduje się powyżej. Miłej zabawy!

 

 

 

ZABAWA „ROBOTY

 

         Zamieniamy się w roboty i mówimy tak, jak one! Rozmawiamy sobie na dowolny temat (opowiadamy o ulubionej bajce, o tym, jak spędziliśmy dzień, jaka jest pogoda…), dzieląc każdy wyraz na sylaby.

Dziś jest ład -na po-go-da. Świe -ci słoń-ce, nie pa-da deszcz. Jest cie-pło. Lu -bię ta- po- go-dę.

 

 

ZABAWY ARTYKULACYJNE Z PIŁKĄ

 

         Siadamy naprzeciwko siebie. Jedna osoba trzyma piłkę. Zabawa polega na rzucaniu do siebie piłką z jednoczesnym starannym wypowiadaniem wyrazów. Możemy przed rozpoczęciem zabawy ustalić kategorię, z której będziemy wymieniać wyrazy, np. kolory, zabawki, owoce, warzywa, ubrania, imiona.