„MUSZTRA” – GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA
Rodzic wydaje komendy, a dziecko ćwiczy język zgodnie z poleceniami.
GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA – LOSOWE KARTY
https://wordwall.net/pl/resource/1515809/logopedia/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka
Przed Wami gra online. Odsłaniamy kolejno karty, klikając na nie. Następnie wykonujemy ćwiczenie usprawniające narządy artykulacyjne, znajdujące się na karcie.
WIOSENNA GIMNASTYKA ARTYKULACYJNA
Oto 12 kart przedstawiających ćwiczenia usprawniające narządy aparatu artykulacyjnego.
Wariant 1: drukujemy obrazki pojedynczo, odwracamy karty obrazkiem w dół, losujemy po jednej karcie i wykonujemy ćwiczenie.
Wariant 2: drukujemy obrazki pojedynczo, każdą karteczkę składamy i wrzucamy np.
do plastikowego jajka, losujemy jedno jajko i wykonujemy ćwiczenie.
Wariant 3: drukujemy obrazki podwójnie, odwracamy karty obrazkiem w dół, losujemy po dwie karty i szukamy takich sam, jeśli odnajdziemy parę – wykonujemy ćwiczenie.
Zabawa podpatrzona na: www.domologo.pl.
GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA – MAŁPKI
Oto kilka ćwiczeń usprawniających narządy artykulacyjne. Każde zadanie powtarzamy po 5 razy. Materiał pobrano z: www.printoteka.pl.
ĆWICZENIA ODDECHOWE – DMUCHANIE NA PAPIEROWY WIATRACZEK
https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o
Powyżej znajdziecie link do filmiku, na którym przedstawiono, w jaki sposób można zrobić papierowy wiatraczek.
ĆWICZENIA ODDECHOWE – LABIRYNT
Do zabawy potrzebujemy: plastelinę, słomkę, papierową kulkę/ styropianową kulkę/ pomponik. Z plasteliny dziecko lepi dowolny kształt labiryntu. Niech poniesie go wyobraźnia. Następnie dmucha na kulkę tak, aby ta przeszła labirynt. Uwaga! Nie pozwólcie kulce uciec.
ĆWICZENIA ODDECHOWE – SMOK ZIONĄCY OGNIEM
Do zabawy potrzebujemy: rolkę po papierze toaletowym, zieloną farbę, pędzel i podkładkę, żółtą i czerwoną bibułę, klej. Rolkę po papierze toaletowym malujemy na zielono i pozostawiamy do wyschnięcia. Przyklejamy oczka i nozdrza. Bibułę tniemy na wąskie paski. Paseczki bibuły przyklejamy wewnątrz rolki od strony nozdrzy. Smok jestgotowy! Na koniec nabieramy powietrza nosem i wypuszczamy ustami (do rolki) „zionąc ogniem” jak smok. Dobrej zabawy!
ĆWICZENIA ODDECHOWE – WYŚCIG PAPIEROWYCH GĄSIENNIC
https://joemonster.org/filmy/99408
Przed Wami zabawa, która zachwyci niemal każde dziecko i niejednego dorosłego! Instrukcję, w jaki sposób zrobić gąsienicę oraz jak się bawić, znajdziecie w linku powyżej.
„FRYZJER” – ZABAWA Z SAMOGŁOSKAMI
Rysujemy/drukujemy buzię. Następnie na głowę naklejamy „włosy” – paski papieru, na których zapisane są samogłoski (A, O, U, E, I, Y). Gdy wszystko jest już gotowe, zamieniamy się we fryzjera, który obcina włosy – obcinamy kolejno papierowe paski, głośno i wyraźnie wypowiadając zapisane na nich głoski (szeroko otwieramy usta!). Zabawa podpatrzona na: www.logopedarybka.pl.
OWOCE, WARZYWA, ZABAWKI – KATEGORYZACJA
https://wordwall.net/pl/resource/1355253/logopedia/owoce-warzywa-zabawki
Powyżej znajduje się link do gry online. Znajdziecie tam mnóstwo obrazków, przedstawiających owoce, warzywa i zabawki. Zadanie polega na nazwaniu obrazków oraz posegregowaniu ich, przypisując każdy obrazek do odpowiedniej kategorii.
KOLOROWE KLAMERKI
Materiał zawiera 2 karty. Na pierwszej znajduje się kolorowe koło do wycięcia, a na drugiej 24 ilustracje podzielone ze względu na kolor na 8 kompletów. Wycięte ilustracje naklejamy na klamerki. Dziecko ma za zadanie przypiąć klamerki do obwodu koła tak, by ilustracje odpowiadały kolorom na kole. Oczywiście, wcześniej głośno i wyraźnie nazywa dany obrazek. Materiał pobrano z: www.printoteka.pl.
KWADRATOWE HISTORIE
Zestaw zawiera szablony 9 kostek, na których przedstawiono za pomocą symboli emocje, zjawiska atmosferyczne, czynności, zwierzęta, miejsca, postacie i przedmioty. Wycięte, złożone i sklejone kostki pomogą snuć fantastyczne opowiadania. Zasady są te same, co w grze Story Cubes. Rzucamy wszystkimi kostkami jednocześnie. Rozpoczynamy swoje opowiadanie np. od słów „Dawno, dawno temu…”.
Następnie opowiadamy historię w oparciu o obrazki, które wypadły na kostkach. Zaczynamy od dowolnego z nich. Nie ma złych odpowiedzi. Jedyne, co nas ogranicza, to nasza własna wyobraźnia. Można grać indywidualnie lub drużynowo. Materiał pobrano z: www.printoteka.pl.
„RYMY W ZAGRODZIE” – ĆWICZENIA SŁUCHOWE
Przed Wami wiersz, który można wykorzystać do ćwiczeń słuchowych. Zadaniem dziecka jest odgadywanie brakujących rymów (słowa w nawiasach).
„Rymy w zagrodzie” Gniady konik w stajni hula,
Raz na grzędzie bura kurka Pszczółki lecą wprost do… (ula).
Nastroszyła swoje… (piórka). Traktor w polu głośno huczy,
Inna kurka głośno gdacze, A na łące krówka… (muczy),
Żółta kaczka pięknie… (kwacze). Gdy wróbelki nam ćwierkają,
Baran po swojemu beczy, Dzieci rymy… (dobierają).
Koza w kozie z żalem… (meczy).