Drodzy Rodzice przesyłamy propozycję wspólnych działań z dziećmi

06 kwietnia – 09 kwietnia

Temat tygodnia: „W GOSPODARSTWIE ”

Ø A teraz zapraszamy do obejrzenia filmu:

 

https://youtu.be/YHB3x2k3x30

Następnie proszę porozmawiać z dziećmi na temat filmu edukacyjnego, posiłkując się pytaniami:

·         Które zwierzątko mieszkające na wsi, spodobało Ci się najbardziej?

·         Jak nazywa się zwierzątko, które robi ,,ihaaa” – ma piękną grzywę i długi czarnu ogon?

·         Jak nazywa się zwierzątko, które ma białe futerko i robi ,,bee, ,,bee”?

·         Jak nazywa się zwierzątko, które jest bardzo podobne do kury? Jest troszkę większe od kury i robi ,,gul,gul,gul”?

·         Jak nazywa się różowe zwierzątko, które robi ,,chrum, chrum”? Jest nim także Peppa I Gorge.

 

 

Ø Dorosłe zwierzęta i młode zwierzęta – zabawy dydaktyczne.

Rozwiązywanie zagadek (wg. Iwony Fabiszewskiej). Wskazywanie odpowiednich obrazków zwierząt.

Zielona tkanina, obrazki dorosłych zwierząt wiejskich: kury, świni, konia, kaczki, krowy.

 Kładziemy  na podłodze zieloną tkaninę, a obok niej – ułożone tak, aby nie było widać, co przedstawiają (obrazkami na dół) – zdjęcia: dorosłych zwierząt: kury, konia, kaczki, krowy,  Pytamy, z czym kojarzy się dziecku  zielona tkanina. Proponuje, aby podczas dzisiejszych zabaw  była ona łąką, na której spotkały się wiejskie zwierzęta. Jeśli dziecko rozwiąże zagadki, wtedy dowiedzą się, jakie zwierzęta na nią przybyły.

 

Na śniadanie owies je,

czasem rżeniem wita cię. (koń)

Ma ryjek różowy

i małe kopytka.

Wszystko ładnie zjada

ze swego korytka. (świnia)

 

Ptak domowy,

jajka znosi

i o ziarnka, gdacząc, prosi. (kura)

 

Je trawę na łące,

czasem łaty ma.

A gdy rolnik ją wydoi,

to mu mleko da. (krowa)

 

Kiedy idzie polną ścieżką,

kwacze głośno: kwa, kwa, kwa. (kaczka)

 

Po usłyszeniu każdej zagadki dziecko podając jej rozwiązanie, wyszukuje wśród obrazków odpowiednie zwierzę i układa obrazek w dowolnym miejscu na zielonej tkaninie.

 

Ø “Porusz ciało - gimnastyka smyka” - ćwiczenia gimnastyczne różnych partii ciała.

„Koniki” – zabawa polega na poruszaniu się w różnym tempie dookoła pomieszczenia na hasło stęp – powoli, galop – szybko.

„Koń grzebie nogą” – stojąc na jednej nodze drugą wyciągnij go przodu i udawaj, że grzebiesz nią w ziemi.

„Koń kiwa głową” – stojąc w rozkroku pochylaj głowę do przodu i odchylaj lekko za siebie – pamiętaj, żeby ćwiczenie wykonywać powoli i ostrożnie.

„Koń na biegunach” – usiądź w siadzie skrzyżnym dotykając, tak aby stopy połączyły się ze sobą. Skul plecy i huśtaj się w przód i w tył kładąc się delikatnie na plecach.

Połóż się wygodnie zamknij oczy i wyobraź sobie, że jesteś małym źrebakiem. Biegasz sobie spokojnie po łące.

 

Ø “Głowa, ramiona, kolana, pięty” - zabawa muzyczno-ruchowa

 

Film z instruktażem zabawy:

https://youtu.be/ZYFAIupyHhM

 

Piosenka do zabawy:

https://youtu.be/30BVfTvlsrE

 

Ø DZIADEK FAJNĄ FARMĘ MIAŁ- proszę posłuchajcie piosenki.

Ø https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

Spróbujcie zapamiętać melodię oraz jak najwięcej tekstu.

                                             

„ Dziadek fajną farmę miał”

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoo,
Kurki na niej hodował, ijaijaoo,

Kurki koko tu i koko tam,

Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoo

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoo

Krówki na niej hodował, ijaijaoo

Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam, ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoo

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoo
Świnkę na niej hodował, ijaijaoo
Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,
Chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum chrum.
Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam,
ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam,
ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoo

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoo
Kaczki na niej hodował, ijaijaoo
Kaczki kwa kwa tu i kwa kwa tam,
Kwa tu, kwa tam,
ciągle tylko kwa.
Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,
Chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum.
Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam,
ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam,
ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoo

 

Ø Zapraszamy do zabawy  „Gdzie jest?” - zabawa dydaktyczna z zastosowaniem pojęć: na, w.

Do zabawy potrzebne będzie pudełko z pokrywką oraz zabawka np. mały miś.

 

Aby rozpocząć zabawę, używamy określeń i objaśniamy/prezentujemy:

* miś w pudełku

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/W.pdf

* miś na pudełku

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/Na.pdf

 

Po wykonaniu ćwiczenia na pudełku, można spróbować utrwalać określanie położenia przedmiotów w domu, np. w pokoju dziecka

 

Przykładowe pytania i odpowiedzi:

 

Gdzie schowane są klocki?

odp. „Klocki schowane są w pudełku”

Gdzie wisi zegar?

odp. „Zegar wisi na ścianie”

Gdzie leżą kredki?

odp. „Kredki leżą w szufladzie”

Gdzie leży pilot od telewizora?

odp. „Pilot leży na stoliku”

 

Proszę zachęcać dzieci do wypowiadania się całym zdaniem.

 

Ø A teraz pora na zabawę muzyczno-ruchową „Kurki trzy” (sł. H. Rostworowski, francuska melodia popularna).  Dziecko słucha piosenki i maszeruje z członkami rodziny jeden za drugim. Przy powtórzeniu zmiana kolejności osób biorących udział w zabawie. Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie szły. Pierwsza z przodu, w środku druga, trzecia z tyłu, oczkiem mruga. I tak sobie kurki trzy raz, dwa, raz, dwa w pole szły!

https://www.dailymotion.com/video/x1ues7b

 

Co od kogo mamy – zabawa dydaktyczna.

Poniżej umieszczone są tablice demonstracyjne, a na nich zwierzęta oraz produkty, które z nich otrzymujemy. Bardzo proszę, aby dzieci dokładnie obejrzały je – nazwały zwierzęta, odgłosy jakie wydają, a następnie wskazały jakie produkty otrzymują. Po obejrzeniu ilustracji, proszę o utrwalenie wiadomości poprzez rozmowę.

·         Jakie zwierzęta wiejskie widziałeś?

·         Które zwierzątko daje nam słodki miód?

·         Co daje nam krowa?

·         Które zwierzątko daje nam wełnę na ciepły sweterek?

·         Co znosi kura?

 

http://przedszkole22tg.pl/wp-content/uploads/2020/04/93136639_705475436928239_1562470207060967424_n.jpghttp://przedszkole22tg.pl/wp-content/uploads/2020/04/93144948_562815211024927_318078491893432320_n.jpg

 

 

 

http://przedszkole22tg.pl/wp-content/uploads/2020/04/93434598_795341467619611_1100483355536785408_n.jpghttp://przedszkole22tg.pl/wp-content/uploads/2020/04/93480901_2644649382469712_3770228884927152128_n.jpg

http://przedszkole22tg.pl/wp-content/uploads/2020/04/93397368_913587752395497_9052316696479531008_n.jpg

 

 

 

Ø Wykonaj zagrodę i wprowadź tam zwierzątka, które wykonasz np.  z plasteliny. Możesz także narysować zagrodę na kartce wraz ze zwierzętami .

 

 

https://www.przedszkole-nr-126.pl/wp-content/uploads/2020/04/15-2.jpg

 

 

Ø Słuchajcie możecie również spróbować narysować świnkę. Wiemy, że nie będzie to łatwe zadanie ale wierzymy, że Wam się uda (potrzebna będzie kartka, ołówek i różowa kredka). Może pochwalicie się nam swoimi pracami?

https://www.youtube.com/watch?v=p7n-6jFiIAc

https://www.przedszkole-nr-126.pl/wp-content/uploads/2020/04/Picture1-2.png

 

 

http://przedszkole22tg.pl/wp-content/uploads/2020/04/92952810_241638943618671_575769838094385152_n.jpg

 

 

                                                                                                                                          

 

 

 

http://przedszkole22tg.pl/wp-content/uploads/2020/04/Zwierzęta-mama-i-dziecko.jpg