Drodzy Rodzice przesyłamy kolejne propozycje wspólnych działań z dziećmi

12.04.2021- 16.04.2021

Temat tygodnia: „Wiosna w ogródku”

 

·        Posłuchajcie wiersza czytanego przez osobę dorosłą:

 

„W ogródku”

Wyszłam sobie do ogródka,
może spotkam krasnoludka?
Może w cieniu pod drzewami
siedzi z dziećmi i wnukami?

O! Coś rusza się pod krzakiem!
Eee.. to jakiś ptak z pisklakiem.
Ptak z pisklakiem, pisklak z ptakiem,
biegną szybko za robakiem.

Przeleciało coś nad płotem!
Czy to krasnal samolotem?
Nie! To ważka. Strasznie wielka!
Przezroczyste ma skrzydełka.

Oj! Za drzewem ktoś tak stuka.
Pewnie krasnal wnuków szuka.
Nie! To dzięcioł dziobem pukał
i niechcący mnie oszukał.

Kto tak pędzi w stronę norki?
Czyżby krasnal z wielkim workiem?
Nie! To przecież mysia norka,
a przed norka mysz. Bez worka.

Co tak brzęczy? Czy to mucha?
Czy też krasnal radia słucha?
Przeszukałam pół ogródka,
nie znalazłam krasnoludka.

Ale może, kto to wie,
krasnoludek znajdzie mnie?

Opowiedz kogo szukała w ogródku  bohaterka wiersza ?

 

·        Zabawa ruchowo -  naśladowcza „ Sadzimy kwiaty” – Naśladuj ruchem czynności związane z pracami w ogrodzie.

·        Posłuchaj piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag

„ Wiosna w ogródku”

1.     Grabie i łopaty zimą spały w szopie

      Wiadomo, że wtedy grządek nikt nie kopie.

      Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała

Kiedy pracowały, ona planowała.

      Ref: Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie.

 Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie

 W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,

       Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.

2.      Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą

 Grabie i łopaty męczą się i pocą.

       Taczki i konewki także się zwijają

      Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.

 Ref: Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie.

 Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie

 W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,

 Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać. (x2)

Powtarzajcie wspólnie słowa piosenki, osłuchajcie się z nią, a później spróbujcie ją wspólnie zaśpiewać.

·        Zabawa dydaktyczna – „Czerwone i żółte kwiatki”.

 

Do tego zadania będą potrzebne sylwety czerwonych i żółtych kwiatków (po 5 z każdego koloru). Można je zastąpić klockami lub innymi przedmiotami. Będą również potrzebne dwie pętle np. ze sznurka, włóczki, itp. Wymieszane sylwety kwiatków należy położyć na stole lub na podłodze. Układamy pętle, które będą tworzyły zbiory. Dziecko segreguje sylwety kwiatków wg koloru, układa je w pętlach (w jednym ogródku rosną czerwone kwiatki, w drugim żółte). Następnie przelicza elementy w zbiorach i porównuje ich ilość:

- Ile jest czerwonych kwiatków?

- Ile jest żółtych kwiatków?

- Których kwiatków jest więcej, a których mniej, a może jest ich tyle samo?

Dziecko zamyka na chwilę oczy, a w tym czasie rodzic zabiera jedną sylwetę ze zbioru. Zadaniem dziecka jest ponowne przeliczenie elementów w obu zbiorach i porównanie ich liczebności (gdzie jest więcej, a gdzie mniej?). Następuje zamiana ról – rodzic zamyka oczy, a dziecko zabiera jeden element, następnie rodzic przelicza elementy i wskazuje, gdzie jest więcej, a gdzie mniej kwiatków.

 

·        Nie siedzimy teraz pora na troszkę ruchu.  Naśladuj ruchy zwierząt na obrazkach, zaproś do wspólnej zabawy rodzica bądź rodzeństwo.

 

 

 

 

 

 

 

·        „ Wiosenne kwiaty”- praca plastyczna. Kwiaty wykonujemy przy pomocy guzików i pasteli, jeżeli nie macie w domu guzików możecie wykonać prace według własnego pomysłu.

 

 

 

·        „Narzędzia pracy ogrodnika – posłuchaj zagadek Joanny Wasilewskiej czytanych przez mamę/tatę i spróbuj odgadnąć o czym mowa. Wskaż na obrazkach poniżej rozwiązania zagadek.

Chodź nie gryzą, zęby mają,

Ziemię w ogródku wygładzają. (grabie)

 

 

Mały prysznic w ogrodzie

Dla roślinki i drzewka.

Wiesz na pewno, to ... (konewka)

 Tym dziwnym pojazdem na jednym kole

Wozi ogrodnik narzędzia na pole. (taczka)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·        Nazwij postać na obrazku konturowym. Pamiętaj, aby podczas kolorowania prawidłowo trzymać kredkę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pozdrawiamy Was serdecznie. Mamy nadzieję, że wkrótce się spotkamy.