REALIZACJA ZADAŃ W OKRESIE CZASOWEGO OGRANICZENIA FUNKCJONOWANIA GRUP: „WIEWIÓRKI”, JEŻYKI” I „ZAJĄCZKI”

 

Proponowane zadania do wykonania 6 kwiecień  – 9 kwiecień 2021

Temat tygodnia: Wiosna na wsi.

 

 

·         Poproś rodziców o włączenie krótkiego filmu o wiejskich zwierzętach:   https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

 

·          Poproś rodziców o włączenie piosenki „Na podwórku”: https://www.youtube.com/watch?v=An265-G0WOs. Wysłuchaj jej i powiedz jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku i jakie wydają odgłosy.

 

·         Jeśli masz farby to spróbuj namalować zwierzątko, które najbardziej Ci się podobało. A jeśli nie masz farb to narysuj i pokoloruj wybrane przez siebie wiejskie zwierzątko.

 

·         Jeśli masz karty pracy, to wykonaj ćwiczenie na stronie 9 cz.4. dzieci 5-letnie jeśli nie masz kary pracy wykonaj poniższe zadanie.

 

 

 

 

·         „Wiosenne prace na wsi” -  obejrzyj ilustrację z karty pracy cz.4, s.10, a jeśli nie masz kart pracy to obejrzyj poniższe ilustracje i opowiedz co się tam dzieje.

 

 

·         Obejrzyj obrazki  narzędzi ogrodniczych. Wiesz jak się  nazywają?

 

·         Karta pracy cz.4, s.11- dzieci 6-letnie.

ü  rysuj narzędzia po śladach;

ü  postaraj się samodzielnie przeczytać ich nazwy;

ü  połącz rysunki z nazwami;

ü  narysuj w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej niż w poprzednim.

 

·         Dzieci 5-letnie – jeśli nie masz karty pracy to wykonaj poniższe zadanie:

 

·         Wysłuchaj  wiersza  „Podwórkowa awantura”

Kura gdacze, kaczka kwacze-

goni kurę mokrą raczej.

Gęś też syczy, kogut pieje.

Gwałtu! Rety! Co się dzieje?

Ryczy krowa, świnia kwiczy, –

a indyk się rozindyczył.

Kot mysz goni, głośno miauczy.

– Dość awantur! Już wystarczy!

Tak pies Burek głośno szczeka... –

i już słychać go z daleka

Koza meczy: bo ta koza groźna była.

mee, mee, mee...

Czego psisko mądrzy się?

Dla ochłody - wiadro wody

poleją na głowy, brody!

Wyszły z mody awantury!

A sio gęsi, a sio, kury!

Powiedziała, co wiedziała,

białą brodą pokiwała,

pochyliła nisko rogi,

Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!

Awantura się skończyła,

bo ta koza groźna była.

 

Zwróć uwagę jakie głosy wydają zwierzęta i naśladuj je.

·         Pokoloruj obrazek

 

 

·         Karta pracy cz.4 s.8

Ze zdjęciami dorosłych zwierząt i ich dzieci. Nazwij mamy i ich dzieci. Przeczytaj samodzielnie nazwy zwierząt przedstawione na zdjęciach. Naklej zdjęcia w odpowiednich miejscach.

 

 

·         Przeczytaj nazwy zwierząt pod obrazkami

 

 

 

 

 

 

 

 

·         Pokoloruj rysunek zgodnie z podanymi kolorami. Powiedz co otrzymałeś.

 

·         Rysuj po śladzie.

·         Połącz obrazek z odpowiednią liczbą kropek – 5-latki.

 

 

·         W każdej ramce przekreśl zwierzę, które nie pasuje do pozostałych. Uzasadnij swój wybór.

 

·         Sprawdź, których zwierząt jest więcej w każdej  ramce i wstaw między nimi odpowiedni   znak :  < lub >

 

·         Oblicz– dzieci 6-letnie

 

 

 

 

MIŁEJ   ZABAWY !!!!