REALIZACJA ZADAŃ W OKRESIE CZASOWEGO OGRANICZENIA FUNKCJONOWANIA GRUP: „WIEWIÓRKI”, JEŻYKI” I „ZAJĄCZKI”
Proponowane zadania do wykonania 6 kwiecień – 9 kwiecień 2021
Temat tygodnia: Wiosna na wsi.
· Poproś rodziców o włączenie krótkiego filmu o wiejskich zwierzętach: https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U
· Poproś rodziców o włączenie piosenki „Na podwórku”: https://www.youtube.com/watch?v=An265-G0WOs. Wysłuchaj jej i powiedz jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku i jakie wydają odgłosy.
· Jeśli masz farby to spróbuj namalować zwierzątko, które najbardziej Ci się podobało. A jeśli nie masz farb to narysuj i pokoloruj wybrane przez siebie wiejskie zwierzątko.
· Jeśli masz karty pracy, to wykonaj ćwiczenie na stronie 9 cz.4. dzieci 5-letnie jeśli nie masz kary pracy wykonaj poniższe zadanie.
· „Wiosenne prace na wsi” - obejrzyj ilustrację z karty pracy cz.4, s.10, a jeśli nie masz kart pracy to obejrzyj poniższe ilustracje i opowiedz co się tam dzieje.
· Obejrzyj obrazki narzędzi ogrodniczych. Wiesz jak się nazywają?
· Karta pracy cz.4, s.11- dzieci 6-letnie.
ü rysuj narzędzia po śladach;
ü postaraj się samodzielnie przeczytać ich nazwy;
ü połącz rysunki z nazwami;
ü narysuj w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej niż w poprzednim.
· Dzieci 5-letnie – jeśli nie masz karty pracy to wykonaj poniższe zadanie:
· Wysłuchaj wiersza „Podwórkowa awantura”
Kura gdacze, kaczka kwacze-
goni kurę mokrą raczej.
Gęś też syczy, kogut pieje.
Gwałtu! Rety! Co się dzieje?
Ryczy krowa, świnia kwiczy, –
a indyk się rozindyczył.
Kot mysz goni, głośno miauczy.
– Dość awantur! Już wystarczy!
Tak pies Burek głośno szczeka... –
i już słychać go z daleka
Koza meczy: bo ta koza groźna była.
mee, mee, mee...
Czego psisko mądrzy się?
Dla ochłody - wiadro wody
poleją na głowy, brody!
Wyszły z mody awantury!
A sio gęsi, a sio, kury!
Powiedziała, co wiedziała,
białą brodą pokiwała,
pochyliła nisko rogi,
Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!
Awantura się skończyła,
bo ta koza groźna była.
Zwróć uwagę jakie głosy wydają zwierzęta i naśladuj je.
· Pokoloruj obrazek
· Karta pracy cz.4 s.8
Ze zdjęciami dorosłych zwierząt i ich dzieci. Nazwij mamy i ich dzieci. Przeczytaj samodzielnie nazwy zwierząt przedstawione na zdjęciach. Naklej zdjęcia w odpowiednich miejscach.
· Przeczytaj nazwy zwierząt pod obrazkami
· Pokoloruj rysunek zgodnie z podanymi kolorami. Powiedz co otrzymałeś.
· Rysuj po śladzie.
· Połącz obrazek z odpowiednią liczbą kropek – 5-latki.
· W każdej ramce przekreśl zwierzę, które nie pasuje do pozostałych. Uzasadnij swój wybór.
· Sprawdź, których zwierząt jest więcej w każdej ramce i wstaw między nimi odpowiedni znak : < lub >
· Oblicz– dzieci 6-letnie
MIŁEJ ZABAWY !!!!